Návod jak hrát Counter Strike
Counter-Strike je hra zalo?ená na kooperativním hraní více
hráčů. Základní ideou této hry a její podstatu tvoří dva, proti
sobě bojující týmy: Teroristé a Counter-Teroristé (to jsou
různé policejní jednotky a komanda).
Po připojení do hry máte mo?nost si zvolit jedu z uvedených
stran. V rámci těchto zvolených týmů si pak dále vybíráte jednu
ze čtyř mo?ných postav v rámci daného týmu. Tyto postavy se od
sebe ve hře li?í pouze visuálním skinem (oblečením, vzhledem),
přičem? na vlastnosti postavy tento výběr nemá ?ádný vliv.
Zde je potřeba ov?em dále vzpomenout, ?e určitý vliv má pro
hráče samotný prvotní výběr týmu, proto?e ka?dý z tým má
mo?nost v zásadě bojovat pomocí jiných zbraní. (v arzenálu T
jednotek naleznete například známý AK-47, kterým naopak
nedisponují jednotky CT) dlu?no dodat, ?e některé zbraně jsou
v?ak pro oba týmy v jejich arzenálech společné.
A nyní ji? tedy přesněji o co ?e tu jde.
Začnu ideou a postupně se dostaneme k realizaci. Ve hře Counter-
Strike se hraje na různých typech map, které samy o sobě
reprezentují určtý úkol pro některý z týmů.
DE mapy - na těchto mapách útočí tým teroristů na definované a
neměnné pozice s cílem na těchto pozicích polo?it bombu, kterou
v průběhu hry nese jeden z hráčů. Tato bomba po "polo?ení"
(umístění) po určitém čase vybuchne a tým T získává bod.
Counter-Teroristé se sna?í protivníkovi v tomto úkolu zabránit.
Mimo jiné je zde pochopitelně mo?nost na straně CT aktivovanou
bombu zne?kodnit. Mimo jiné lze obecně vyhrát kolo eliminací
protivníka, co? je společné pro v?echny mapy. DE mapy se
výhradně hrají na v?ech progamingových soutě?ích a jsou takté?
nejroz?ířeněj?í na public serverech.
CS mapy - zde je úloha útočícího týmu svěřena naopak Counter-
Teroristům, jejich? úkolem je záchrana a odvedení rukojmích z
pozic hlídaných teroristy. Tyto mapy se dnes vyskytují a hrají
ji? zcela výjimečně na public serverech.
AIM mapy - tyto mapy jsou naprogramovány za účelem trénování
postřehu a dovednosti ovládání zbraní ve hře, jsou v poslední
době velice oblíbené a zároveň jich existuje velmi velké
mo?ství. Vet?inou jsou charakterově zaměřeny na určitý typ
zbraně a jiné se zde nedají nakoupit (AWP_map, USP_map,
AK47_colt), nebo jsou zbraně rozházeny v prostoru mapy a hráči
si mohou sebrat jakou uznají za vhodné (fy_iceworld).
Povídáním o výběru týmu a hraných mapách se nám i obsahem
nasměrovalo k tomu, co si ve hře má vlastně hráč počít. Tak?e
se pozastavím nyní u výběru vybavení ve hře.
Pokud se připojíte do hry, tak se po ukončení kola "narodíte"
na definovaném místě s ostatními členy svého týmu (protivník je
na tom stejně, vět?inou na opačném konci mapy) a máte ve své
základní výbavě nů? a tzv. sekundární zbraň, kterou
reprezentuje pistole s určitým počtem nábojů. Jiné zbraně si
mů?ete ve hře nakoupit v?dy po "narození" při startu dal?ího
kola (kolo v?dy končí eliminací jednoho z týmu, nebo splněním
úkolu viz. popis map).
Zbraně se nakupují za finanční prostědky, jejich? hodnotu
vidíte na svém indikátoru ve hře. Tyto peníze dostává ka?dý
hráč ve hře po skončení kola. Jejich hodnota je proměnná a je
závislá na úspěsném plnění úkolů mapy a zároveň va?e úspěchy
při střelbě na protivníka (pokud se vám podaří zastřelit
protihráče, zíkáte do dal?ího kola více peněz, ne? vá?
spoluhráč, který nikoho nezastřelil).
V průběhu hry je mo?né tedy nakupovat i jiné zbraně. V
arzenálu, který tvoří si mů?ete vybrat od levných lehkých
automatů, a? po nákladné a velmi účiné sniperské pu?ky. Dále je
mo?né nakupovat kevlarové vesty, kouřové, oslepující a bojové
granáty a pochopitelně náboje do primárních (automaty) a
sekundárních (pistole) zbraní. Zde je nutno je?tě podotknout,
?e ke zbrani ve hře mů?et přijít i tím způsobem, ?e ji seberete
ze země po zabitém spoluhráči, či dokonce i protivníkovi. V
tomto případě je v?ak nutné zahodit aktuálně nesenou zbraň,
proto?e ka?dá postava mů?e ve hře nést v?dy jen jednu
sekundární a primární zbraň.
Hodně ?těstí ve hře přeje Samuraj.
Zdroj: Progamers.cz